[OBB_6] Wapienickie Kino Letnie i Wystawa Interaktywna

DLACZEGO KINO?

Wapienickie Kino Letnie to jeden z niewielu projektów o charakterze kulturalnym, a nie infrastrukturalnym. Miasto potrzebuje projektów, które pobudzą lokalną społeczność i faktycznie zintegrują mieszkańców. Bielszczanie muszą zrozumieć, że wykorzystywanie budżetu obywatelskiego do modernizowania infrastruktury to nie jest najlepszy pomysł na wydawanie pieniędzy przeznaczonych w zamyśle na projekty, które nie leżą w kompetencji radnych i Urzędu Miasta.

LOKALIZACJA

W Bielsku-Białej brakuje nie tylko inicjatyw zrzeszających mieszkańców, ale i pokazów ambitnego kina. Chcemy by Wapienickie Kino Letnie zapoczątkowało nową tradycję plenerowych pokazów filmowych, połączonych z inspirującymi wydarzeniami towarzyszącymi. Teren przy ul. Leśników 14 (tzw. Manhattan) idealnie nadaje się na lokalizację: dużo zieleni, plac zabaw dla dzieci czy niedawno otwarty lokal gastronomiczny "Lolek" pozwolą zorganizować pokaz w niezwykle przyjaznej scenerii.

PROGRAM

Dwa weekendowe wieczory (piątek-sobota) wypełnią:

NA CO WYDAMY PIENIĄDZE?

Zależy nam na tym, by można było zrobić pokazy w miarę niezależnie od pogody. Dlatego ustawimy duży ekran pneumatyczny odporny na warunki atmosferyczne (4m x 7m) oraz krzesła z tworzywa, z których można strząsnąć wodę jednym ruchem ręki; ustawimy też kilkanaście leżaków. Konieczne będzie też rzecz jasna wynajęcie nagłośnienia oraz mocnego projektora wraz z obsługą techniczną i realizatorami. Do tego prawa autorskie i koncesje. Chcielibyśmy także, by przed pokazami rodziny z dziećmi mogły skorzystać z mobilnej, interaktywnej wystawy naukowej prezentującej zjawiska z pogranicza nauki i ekologii (takie, jak w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie).

Trzeba będzie też wypromować Kino.

DLACZEGO TEN PROJEKT?

Bo wierzymy w piknik rodzinny, który nie polega tylko na jedzeniu karkówki i skakaniu na dmuchanych zamkach.

Wapienickie Kino Letnie to impreza, którą chcemy zintegrować mieszkańców dzielnicy poprzez wspólną aktywność kulturalną. Mądra rozrywka się opłaca!

Poza tym, mamy doświadczenie i wiemy, jak to zrobić. Marceli Wójcik, pomysłodawca projektu, od lat związany jest z krakowską agencją eventową Grupa Manta, odpowiedzialną za produkcję poprzednich edycji Kraków Summer Animation Days, festiwalu Etiuda&Anima festiwalu GameZone i setek komercyjnych i niekomercyjnych imprez. W przeszłości związany także z Międzynarodowym Festiwalem Kina Niezależnego PKO OFF CAMERA i T-MOBILE NOWE HORYZONTY.

Naprawdę wiemy, jak zrobić to dobrze.

SZACUNKOWE KOSZTY

Technika i obsługa (ekran, projektory, nagłośnienie, transporty, poligrafia, projekty graficzne, realizatorzy i technicy), 4 dni (2 x 2 dni) - ok. 48 000 pln

Wynajem wystawy interaktywnej z transportami i obsługą 4 dni (2x2 dni) - ok. 16 000 pln

Prawa autorskie i koncesje - ok. 3 500 pln.

Promocja - ok. 3 000 pln.

Wyniki projektu

Rodzaj głosu Głosujących (suma) Głosujących (%)* Punktów (suma) Punktów (%)*
Internetowe 50 0.59% 50 0.59%
Bezpośrednio 4 0.04% 4 0.04%
Korespondencyjnie 0 0% 0 0%
W sumie 54 - 54 -

* Zestawienie procentowe odnosi się do udziału głosów lub punktów oddanych na projekt w stosunku do ogólnej puli wszystkich głosów lub punktów oddanych na wszystkie projekty.

Przebieg głosowania internetowego

Dzień głosowania Głosy ważne (suma) Głosy ważne (%) Głosy nieważne (suma) Głosy nieważne (%)
05.11 6 12% 0 0%
06.11 7 14% 0 0%
07.11 3 6% 1 20%
08.11 5 10% 0 0%
09.11 5 10% 0 0%
10.11 3 6% 0 0%
11.11 3 6% 0 0%
12.11 8 16% 0 0%
13.11 10 20% 4 80%
Czas głosowania: 9 dni 50 ~100% 5 ~100%