[OBB_3] Latający Uniwersytet
Popularyzowanie wiedzy naukowej w przestrzeni pozauniwersyteckiej cieszy się w Polsce niesłabnącym od lat zainteresowaniem społecznym, czego przykładem są różne festiwale nauki, małe uniwersytety (adresowane do dzieci w różnym wieku) czy uniwersytety trzeciego wieku (adresowane do seniorów). Projekty te pozwalają nie tylko na edukację w każdym wieku, ale przybliżają również wszystkim zainteresowanym wiedzę z zakresu np. medycyny, prawa, zaawansowanych technologii, ekonomii, kultury czy sztuki – co w bardzo szybko zmieniającym się współczesnym świecie odgrywa ważną rolę w budowaniu odpowiedzialnego społeczeństwa obywatelskiego.
Projekt „Latający Uniwersytet” ma umożliwić mieszkańcom Kamienicy (ale także innym zainteresowanym obywatelom naszego miasta) udział w multimedialnych wykładach popularnonaukowych z różnych dziedzin, połączonych z dyskusją. W 2016 r. planowanych jest łącznie 15 spotkań (każde ok. 90 minut) organizowanych na terenie osiedla: 6 będzie adresowanych do dzieci (przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum), a 9 – do ludzi dorosłych i seniorów. Wykłady odbywać się będą w Domu Kultury w Kamienicy, a poprowadzą je naukowcy z różnych uczelni.
Wyniki projektu
Rodzaj głosu | Głosujących (suma) | Głosujących (%)* | Punktów (suma) | Punktów (%)* |
Internetowe | 27 | 0.32% | 27 | 0.32% |
Bezpośrednio | 4 | 0.04% | 4 | 0.04% |
Korespondencyjnie | 0 | 0% | 0 | 0% |
W sumie | 31 | - | 31 | - |
* Zestawienie procentowe odnosi się do udziału głosów lub punktów oddanych na projekt w stosunku do ogólnej puli wszystkich głosów lub punktów oddanych na wszystkie projekty.
Przebieg głosowania internetowego
Dzień głosowania | Głosy ważne (suma) | Głosy ważne (%) | Głosy nieważne (suma) | Głosy nieważne (%) |
05.11 | 2 | 7% | 0 | 0% |
06.11 | 6 | 22% | 0 | 0% |
07.11 | 2 | 7% | 0 | 0% |
08.11 | 3 | 11% | 1 | 33% |
09.11 | 3 | 11% | 0 | 0% |
10.11 | 2 | 7% | 0 | 0% |
11.11 | 1 | 4% | 0 | 0% |
12.11 | 3 | 11% | 0 | 0% |
13.11 | 5 | 19% | 2 | 67% |
Czas głosowania: 9 dni | 27 | ~99% | 3 | ~100% |